PAULA GARCÍA I
DIANA DARRIBA
Moments d'edicions anteriors del CBFW |
Avui
hem tingut la sort d’entrevistar la Clara Esteve, una de les
dissenyadores de moda en auge i directora artística i de passarel·la
del “Costa Brava Fashion Weekend”, que recentment també ha obert
el seu propi estudi de disseny.
P:
D’on i quan va néixer la teva passió per la moda?
R:
Quan era molt petita, quan tenia uns set o vuit anys, i em passava el
dia dibuixant vestits, maniquís, nines… i a partir de llavors vaig
començar a dir que volia estudiar disseny. I vaig començara fer
vestits, per a les nines, amb retalls de roba i les vestia.
P:
Com i entre qui va sorgir la idea d’organitzar un esdeveniment com
el Costa Brava Fashion Weekend?
R:
Els comerciants de Calonge van proposar-me de col·laborar en
l’esdeveniment “Calonge et posa guapa”, ja que sabien que era
dissenyadora. Allà vaig conéixer altra gent, i vam decidir
professionalitzar la idea, i dos anys més tard va aparéixer el
Costa Brava Fashion Weekend.
P:
Ens podries explicar en què consisteix el CBFW?
R:
És una plataforma que té una missió: donar suport als talents
emergents i ser una galeria de noves tendències. El focus principal
són la moda i les passarel·les, potenciant així les marques
emergents que no tenen cabuda en circuits oficials, que estan
començant i encara no han viscut tota aquesta part de les
desfilades, i d’aquesta manera és com ser el seu primer pont, la
seva primera experiència. I arrel d’aquí la nostra idea és que a
base d’aquesta experiència puguin arribar a les passarel·les
oficials.
P:
Entre quines persones organitzeu el CBFW?
R:
Som un equip petit, de 5-6 persones, i uns quants col·laboradors, és
a dir, en total som unes 10 persones. L’organitzem dividint-lo en 5
àrees: la de moda, la de passarel·la i market, la musical, la
gastronòmica i la d’art. Hi ha un responsable de cada àrea i a
més hi ha una organització general i una direcció que coordinen
els voluntaris.
P:
Amb poques paraules, com definires l’essència del CBFW?
R:
A nosaltres ens agrada molt parlar de somnis, de somniadors… Ho
definiria com el nostre lema: “Dream big”, somiar molt gran en
tots els àmbits! Ser el somni dels dissenyadors emergents que vénen
aquí.
P:
Enguany, hi ha alguna novetat que ens puguis avançar respecte
edicions passades?
R:
Aquest any la novetat és que hi ha un premi per al millor
dissenyador en passarel·la, aquest premi serà escollit per un jurat
especialitzat que no forma part dels membres de l’organització ni
del projecte, un jurat extern. És un premi valorat en 3000 € al
dissenyador revelació, per poder realitzar els projectes dels
talents emergents. L’altra novetat és que les entrades tindran un
preu simbòlic de 2 €, per poder-lo finançar i tenir més qualitat
en l’esdeveniment.
P:
El CBFW és un bon lloc on els dissenyadors de moda es donen a
conèixer. Què creus que ho fa possible?
R:
Doncs sobretot la il·lusió que tots hi posen, una campanya molt
bona de comunicació, la campanya d’imatge… Per a donar-se a
conèixer dintre d’un àmbit menys local.
P:
Com animaries als lectors del nostre blog a assistir al Collet
durant les dates del CBFW?
R:
Els recomanaria que passessin per la pàgina web, que vegin les
novetats que tenim, que entrin a les xarxes socials i veure els posts
que publiquem… Crec que aquesta és una bona forma.
P:
Ens podries explicar com ha estat la teva carrera professional?
R:
Vaig marxar a Barcelona a estudiar disseny de moda i quan portava
tres anys vaig tenir l’oportunitat d’entrar a fer pràctiques a
TCN, una empresa bastant referent dins de Catalunya sobretot en
l’àmbit de la roba de bany i de l’íntim. Hi he treballat 14
anys en continu aprenentatge, on he conegut el món de les
passarel·les de moda, fins l’any passat, que tenia moltes
inquietuts, ganes de fer nous projectes, i vaig sortir de l’empresa
per crear el meu propi estudi, on estic fent una petita cartera de
clients i els ofereixo serveis de disseny.
P:
Fa poc has obert el teu propi estudi de disseny a Calonge. Quins
aspectes positius hi trobes respecte a treballar per grans marques?
R:
La satisfacció personal, perquè quan treballes per tu mateix el
reconeixement, les alegries, les penes… són per a un mateix.
L’altre aspecte positiu és canviar de registre, tot i que la moda
sempre esta en continu desenvolupament, treballar per a diversos
clients fa possible la creació de diferents estils, i sobretot
arribar a crear la teva pròpia marca.
L'estudi de la Clara a Calonge |
P:
Com definiries la teva feina?
R:
L’estudi és un somni fet realitat, sempre he pensat en arribar a
tenir la meva pròpia marca. Ho definiria com tot el que he estat
fent en la meva trajectòria ho ofereixo a clients per a fer
col·leccions, lookbooks, passarel·les...
P:
Què els diries a aquella gent que es vulgui dedicar en el món de la
moda?
R:
Que surtin corrents! És broma! És un món molt espectacular, que et
dóna moltes alegries, però també és un món molt dur, exigent, on
has de dedicar-li moltes hores, on ningú et regala res mai… És un
món que vol moltíssima dedicació i esforç, molt treballador. Els
animaria que estudiessin moda perquè aquí sempre hi ha hagut la
tradició del tèxtil, i tot i que darrerament ha marxat cap a Àsia,
ara s’està tornant a fabricar aquí.
P:
Què és per a tu el concepte moda i el concepte tendència?
R:
Una cosa està de moda quan un gran conjunt de la societat s’hi
tira de caps, però pot enfocar-se en molts altres conceptes més. La
tendència en canvi, seria tots els factors que fan que un estil
estigui de moda, són dos conceptes complementaris.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Expressa la teva opinió sobre el que acabes de llegir