DUNA MIELGO I VERÓNICA PINO
El Black Friday (divendres negre) és el dia en què s’inagura la temporada nadalenca amb rebaixes relativament atractives. On moltes botigues i grans magatzems aprofiten per vendre productes d’altres temporades.
Tradicionalment es celebra l’últim divendres de novembre, el següent dia d’acció de gràcies als Estats Units, però gràcies a l’èxit que ha tingut, s’han celebrat més dies del compte amb el nom de ‘’Black Friday’’.
Aquest dia es celebra a Amèrica i Europa.
Es va originar a Filadèlfia (Estats Units) a l’any 1961, es va fer popular al 1966 i el 1975 per la resta del país.
També hi ha un complement que acompanya a aquest dia, el ‘’Cyber Monday’’ (dilluns cibernètic), que seria el mateix que el Black Friday però el dilluns després del dia d’acció de gràcies i dedicat a compres online.
Creiem que és un dia en què es gasten molts diners, normalment per coses innecessàries. Inciten a les compres impulsives en veure tantes ofertes als aparadors de les botigues. Són tècniques de màrqueting, però també poden fer publicitat enganyosa dient que hi ha una oferta però en realitat no n’hi ha o són menors dels anunciats.
El Black Friday (divendres negre) és el dia en què s’inagura la temporada nadalenca amb rebaixes relativament atractives. On moltes botigues i grans magatzems aprofiten per vendre productes d’altres temporades.
Tradicionalment es celebra l’últim divendres de novembre, el següent dia d’acció de gràcies als Estats Units, però gràcies a l’èxit que ha tingut, s’han celebrat més dies del compte amb el nom de ‘’Black Friday’’.
Aquest dia es celebra a Amèrica i Europa.
Es va originar a Filadèlfia (Estats Units) a l’any 1961, es va fer popular al 1966 i el 1975 per la resta del país.
També hi ha un complement que acompanya a aquest dia, el ‘’Cyber Monday’’ (dilluns cibernètic), que seria el mateix que el Black Friday però el dilluns després del dia d’acció de gràcies i dedicat a compres online.
Creiem que és un dia en què es gasten molts diners, normalment per coses innecessàries. Inciten a les compres impulsives en veure tantes ofertes als aparadors de les botigues. Són tècniques de màrqueting, però també poden fer publicitat enganyosa dient que hi ha una oferta però en realitat no n’hi ha o són menors dels anunciats.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Expressa la teva opinió sobre el que acabes de llegir