Doraemon, un regal o un somni?

Jo, com moltes altres persones, pensava que en Doraemon mai acabaria. Però fa poc les meves idees van canviar, em vaig sorprendre en saber que en Doraemon era només un somni d'en Novita.
A Espanya mai es va emetre l'últim episodi perquè deia que en Novita es desperta del coma i en Doraemon només ha estat un somni. A Japó, molts nens van arribar a suïcidar-se per culpa d'aquest tema per això van decidir no emetre'l en altres llocs. Per aquest motiu s'han proposat diferents finals per Doraemon:
En Doraemon i tots els robots com ells havien de tornar al futur perquè causaven molts problemes i modificaven el temps.
En Doraemon intenta enganyar en Novita dient-li que se n'ha d'anar al futur perquè l'arreglessin, però al final li explica la veritat, li diu que la seva feina ja ha acabat i en Novita ho accepta.
En Novita li insisteix a en Doraemon que no se'n vagi però ell se n'ha d'anar.
A en Doraemon se li acaben les piles i perd la memòria, en Novita es torna estudiós i als trenta anys inventa un xip per arreglar en Doraemon.
L'últim és el que va sortir per televisió, el més tràgic. En Novita és un noi que no té amics i que tot ho ha somiat mentre estava en coma.
Jo crec que amb aquest final tan tràgic moltes infàncies s'han perdut. Tantes hores dedicades a una sèrie i al final tot ha estat un somni. I això que de petits, tots volíem un com en Doraemon, que equivocats que estàvem!!


Anamari Ortigosa Romaní, 3r C

Comentaris