UNA ADOLESCENT VALENTA: entrevista a Anna Frank

Via de la imatge AQUÍ

La nostra intrèpida reportera, l'Alba Carbonell, es desplaça a l'Alemanya nazi per entrevistar la que serà l'adolescent més famosa de la segona guerra mundial.
Estem aquí a l'avió en camí d'arribar a Alemanya per poder entrevistar a la jove Anna Frank. Escriu un diari íntim mentre s'amaga amb la seva família i quatre amics, durant l'ocupació alemanya d'Amsterdam a la segona guerra mundial.


  • Quin és el teu nom complet?
     El meu nom complet es Annelies Marie Frank i alguns cops el meu pare em deia Annelein que significa “petita Anna”
  • Quin dia vas néixer? 
    Vaig néixer el 12 de juny de 1929
  • D'on provens? 
    Sóc nascuda a Frankfurt del Main, Alemanya tot i que l'any 1933 ens van destinar a Holanda perquè Hitler va accedir el poder i va començar a perseguir jueus.
  • Per què vas decidir escriure un diari? 
    Perquè era la meva manera de desfogar-me, de poder escriure els sentiments que tenia, la meva por a la vida i altres coses en que no podia confiar-ho a ningú.
  • Què ens expliques en el llibre? 
    Ens aquest diari us explico cada dia de la meva vida durant tres anys, mentre jo estava amagant-me de la guerra per culpa dels alemanys que volien exhaurir els jueus.
  • On et vas amagar? Va ser molt dur? 
    Ens vam amagar a la casa del darrere, deixant el pis on estàvem tot desordenat per donar la impressió de que havíem marxat sobtadament i el nostre pare va deixar una nota dient que ens n'havíem anat a Suïssa.

  • Tens algun/a germà/na? Com es diuen? 
    Sí, tinc una germana gran, és diu Margot Frank.
  • Els teus pares han estat amb tu fins que els van descobrir? 
    No, els meus pares els van descobrir abans que a mi i vaig estar un temps amagant-me sola.
  • Com es que els van descobrir a ells i a tu no? 
    Perquè els meus pares van sentir que s'acostaven i a mi em van amagar molt bé perquè no em descobrissin, i quan els van trobar no van mirar a enlloc més i em vaig quedar sola.
  • Vas tenir l'idea de publicar el teu diari en llibre? Per què? 
    Va ser quan vaig escoltar a la ràdio de Londres al ministre d'Educació del govern neerlandès a l'exili, que deia que després de la guerra caldria reunir i publicar tots els sofriments del poble neerlandès durant l'ocupació alemanya. Llavors vaig començar a reescriure el meu diari, modificant-lo, treient coses que sense importància i corregint-lo.

    Alba Carbonell 3rB



Comentaris