Què és la JONC?


MIQUEL MUÑIZ

La JONC és la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, fundada al 1993, formada per joves músics d'arreu de Catalunya.
L'activitat es realitza a partir de la JONC Alevins formada per joves fins a 19 anys i la JONC que abasta fins als 25 anys.
A més també hi ha la JONC Filharmonia (on els instruments de vent estan duplicats).
L'orquestra té repertoris molt amplis dins de la música clàssica i jazz.

Entrar-hi és molt difícil, ja que molts joves d'arreu de Catalunya hi volen entrar. Aquest any s'hi han presentat aproximadament uns 500 músics que han lluitat per obtenir una de les 70 beques per entrar-hi.

Volia comentar-vos la meva experiència personal relacionada amb l'orquestra.
Aquest any m'he presentat per entrar a la JONC Alevins com a violí.
No he aconseguit cap beca titular, però n'he tingut una de suplent. Això vol dir que si en algun moment hi ha algun músic que no pugui assistir, potser em trucaran perquè hi vagi com a substitut.

Estic molt segur que m'ha perjudicat l'edat, ja que la gran majoria dels músics tenen entre 16 i 19 anys, però no estic gens decebut, al contrari. Estic molt content d'haver-m'hi presentat essent dels més petits. Ara a buscar noves il·lusions!
Imatge de l'orquestra

Comentaris