dimecres, 5 d’abril de 2017

Les essències de l’aula oberta


LAURA FORNÓS I CARLA GOU

Els alumnes de 1r d’ESO que van a l’aula oberta, durant el primer i segon trimestre, a les classes de matemàtiques, català i castellà han treballat i s’han informat sobre la màgia.
A castellà i a matemàtiques han treballat la màgia més moderna i a català,la més antiga.
Sobretot van parlar sobre les bruixes, i la Patrícia, que és la seva professora de català, els ha explicat que les bruixes no són com les que surten als contes, sinó que eren dones que a partir d'herbes aromàtiques feien medicaments pel mal de cap, inflamacions…
Per això, els 12 alumnes de l’aula oberta han buscat informació sobre diferents herbes aromàtiques, per què servien i quina cura feien. Més tard, han fet unes essències que representen les medicines que feien les bruixes.
Els passos que van seguir per fer les seves essències van ser:
  1. Agafar un pot petit de vidre i introduir-hi oli.
  2. Xafar amb les mans les diferents herbes aromàtiques que van triar, i anteriorment van buscar les seves propietats, (romaní, farigola, alfàbrega, menta...).
  3. Van posar-ho tot en el pot i remenar-ho perquè es mesclés bé.   
  4. Van posar-ho a reposar durant 40 dies en un lloc que no hi tocava gaire el sol i de tant en tant ho barrejaven.
  5. I per acabar van fer una cartolina on van posar el que portava cada pot i van escriure tota la informació de perquè servia cada herbes aromàtiques.
Aquest és el resultat:




2 comentaris:

  1. Estimades periodistes:

    Els alumnes de l'Aula Oberta avui hem llegit el vostre article i us volem agrair l'interès que heu tingut amb el Projecte de Màgia. Treballar per projectes és molt interessant i ens agradaria poder treballar així en d'altres classes.

    Gràcies per tot.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies a tu per ajudar-nos.

      Elimina

Expressa la teva opinió sobre el que acabes de llegir