La fúria celestial

ALY DIABAKHATE i ALEX MORALES

TÍTOL DE L’OBRA: "Hércules i Licas"
any: 1795- 1815
autor: Antonio Canova
material: marbre
ubicació: Galeria Nacional d’Art Modern de Roma.


És una escultura d’origen mitològic.
L’escultura està feta de marbre (un material molt resistent). L’escultura representa el moment de tensió muscular de l’heroi (HÈRCULES). El grup de persones, que hi ha a l’escultura, es mostren nus. 
El treball va ser encarregat pel príncep Onorato Gaetani, admirador de l'il·lustre grup d'Adonis i Venus, precedent obra de l'artista adquirida pel marquès Francesco Berio, el qual la va col·locar a Nàpols en un templet construït especialment al jardí del seu palau.
L’escultura transmet ira per part de Hèrcules, i por, per part de Licas.

ALY: Hem escollit aquesta obra perquè ens agraden les temàtiques èpiques. A més Hèrcules és un dels meus personatges mitològics preferits. Quan em van explicar el tema sobre la mitologia, en general, el primer que vaig conèixer va ser Hèrcules precisament.

ALEX: Jo he escollit aquesta escultura perquè m’ha semblat la més interessant i menys pertorbadora de totes, a més sentia curiositat.

Comentaris