Dia Mundial de la ràdio


Avui, 13 de febrer, se celebra el dia mundial de la ràdio amb el propòsit de generar consciència al món de la seva importància. Fa setanta tres anys, en el 1946, es va estrenar La Ràdio de les Nacions Unides. Tot i que fins l'any 2008, durant la 36ª Conferència General de la UNESCO, no es va assignar la celebració d'aquesta diada.

Aquest any, el tema tractat són el diàleg, la tolerància i la Pau.

Què diuen els alumnes de 3r d'ESO sobre la ràdio?

Ainoa: Según mi punto de vista, la radio me gusta mucho, pero el problema es que la gente ya no la escucha tanto como antes. A mi me sigue pareciendo importante, además no discrimina ningún tipo de música. Yo escucho Los40, radio teletaxi (con mis abuelos) y flaix FM.

Samara: A mi me gusta escuchar la radio, porque se puede escuchar todo tipo de música y desde muy temprano ya están poniendo musica. Yo suelo escuchar Los40, Flaix FM, RAC105.

La Tanit, la Júlia, en Felip, en Marc i la Laura, ens expliquen que: el 14 de Maig de 1897 Guglielmo Marconi va fer la primera transmissió de ràdio de la història.

La ràdio és un mitjà de comunicació que avui en dia és molt important i molt popular. Algunes de les emissores més populars que coneixem són:

RAC 1: ràdio de Catalunya.
Flaixbac: ràdio de Catalunya.
RAC 105: ràdio de Catalunya.
Los 40: ràdio espanyola.
Flaix FM: ràdio de Catalunya.


Rut: l’emissora que jo escolto, ràdio Flaixbac, al matí hi fan jocs. S’ha de dir, que és per a adults però en el sentit de què són preguntes complexes, però encara així poden ser divertides.

Una anècdota divertida és que quan jo m’assec amb la meva mare al davant, si hi ha una cançó que no m’agrada o que m’avorreix, miro les altres per veure si n’hi ha alguna que em vagi bé. I sinó, en poso jo una de música.

Comentaris