Evan, el nostre auxiliar de conversa de francès


 Aquesta mateixa setmana, l'Evan ha finalitzat la estada com auxiliar de conversa de francès a l'INS Puig Cargol. 

L'Evan és francès, té 24 anys i és filòleg català i hispànic. També té el màster de sociolingüística. Tota la seva formació va ser a la Université d'Aix-en-Provence.

Ens ha semblat interessant conèixer la seva experiència i saber le raons que l'havien animat a dur a terme aquesta estada. Per això li hem realitzat una interessant entrevista, aquí en teniu el resultat ;)


                -    Què et va animar a fer un lectorat al Puig Cargol?

Per ser honest del tot, em feia por estudiar a distancia des de casa meva sense poder sortir amb unes restriccions i uns protocols una mica complicats, i vaig voler fugir-ne.
Em van proposar fer el màster a distancia des de Catalunya en lloc de des de casa i vaig acceptar directe.
Tenia previst fer un màster de professorat, i també m'anava genial l'experiència per saber si la docència em corresponia.  I n’he surtit encantat i fascinat.


                -     Quina finalitat tenia la teva estada a l’exterior?

Veure gent nova, conèixer a nois, paisatges sense turistes, estar tranquil amb mi mateix i allunyar-me del lloc on em vaig tancar per la primera quarantena, la meva casa familiar.

                -      Per què vas elegir Catalunya?

He viatjat bastant per la península però haig de dir que el lloc on em trobo més a gust culturalment i èticament és Catalunya. Sempre havia tingut aquesta obsessió amb la llengua i la identitat. Volia ser bilingüe i l’única manera d'aconseguir-ho era viure-hi.


                -      Quines opcions vas descartar?

Vaig descartar Madrid, hi vaig viure i va ser un infern: no podia fer bicicleta, la ciutat tan gran es tornava en un lloc fred e impersonal, no m’hi vaig sentir a gust. També vaig descartar Andalusia perquè ja la coneixia prou i viure-hi  no em venia gens de gust.  Vaig posar en primera opció Catalunya, després Mallorca i després el país Basc.


                -       Com ha estat la teva estada?  Què t’han semblat el centre, alumnes i professors?

Quin goig, ha estat una de les experiències que més m’ha enriquit a la meva vida. El centre és molt sa, molt proper als professors i als alumnes. Els alumnes eren unes persones formidables i els professors tots molt  implicats en tot el que feien.


                -       Com valoraries l’experiència en termes generals?

Una experiència essencial, pilar de la meva decisió avui de voler ser professor a la meva vida. Experiència vital professionalment.


                -       Què has trobat a faltar? Què ha estat com esperaves?

No he trobat res a faltar.  Soc un camaleó, m’adapto a tot, i me'n vaig anar sabent perfectament el que m’esperava. Un poble de la Costa Brava essencialment turístic, buit durant l’hivern i en mig d’una crisis sanitària mundial. Tot estava com esperava, fins i tot millor perquè vaig conèixer persones que són un  tresor.

                -        Què es podria millorar?

Potser el contacte amb els altres centres, amb els altres auxiliars. Però això no depèn del centre sinó de l’organisme on em vaig inscriure per ser auxiliar.


                -        Dona’ns la teva valoració general de tot el curs.

Un curs molt agradable, ple de sorpreses i coses positives. M’emporto el millor, res de negatiu, passar el covid amb ells ha sigut més lleuger i no puc ser més feliç!




Un plaer escoltar paraules tan gratificants ;)
Moltíssimes gràcies per tot Evan. 

Tu marxes content i els alumnes i professorat encantats d'haver-te tingut amb nosaltres. Esperem que tot et vagi  super bé i , potser ens tornem a retrobar.




Comentaris